Hvordan kan du optimalisere dine KPI-er ved hjelp av growth-hack marketing? Neuromarketing-metodikk og ads er svaret. Hovedsakelig funneled ads. Her gir jeg deg 3 strategiske tips med 3 forskjellige levels of awareness.

#1: Bruk et budskap som kommuniserer til den primitive hjernehalvdelen. SEO er nøkkelen her. Google sin analytiske indeks-regulerende traction console bruker en empirisk algoritme. Det er viktig å få atferdspsykologien til å lede mot forretningsstrategien din sitt product market / fit.

#2: Kjør ut et growth-hack B2B-marketing nyhetsbrev. Sørg for å validere suksessfaktorene inn i den sertifiserte metodikken.

#3: Lag et NeuroMap ved hjelp av Clickfunnels. Verktøyet er gratis de første 10 dagene, etter dette er det et abonnement på 1573,- kr/mnd’en. Det er definitivt verdt det! Konverteringene som de besøkende utøver må med.

Ved hjelp av denne growth-hack metodikken unngår du trangsynte og “hackede” growth-metodikker som ødelegger din score i overskuddet til resultatene. Enkelt, ikke sant?

«Your top of the funnel content must be intellectually divorced from your product but emotionally wed to it.» – Joe Chernov

——-

Så enkelt kan det bli! Eller? 😂

«Jeg forstår ingenting!»

Helt ærlig, så gir neppe noe av dette mening. Her har jeg bare slengt sammen en haug av ord relatert til markedsføring. Det er en hodepine å lese, men kanskje ikke helt ulikt en faktisk artikkel om noe slikt, for en som ikke kan det?

Dette er så komplisert som denne type markedsføringen kan bli. Det finnes spesialister i dette fagfeltet som hele tiden utvikler og oppdager nye metoder for å toppe søkeresultatene hos Google, og lure deg til å klikke på nettsiden til kundene deres. Google arbeider hver dag med et enormt team for å forbedre de avanserte algoritmene deres. Det tar ikke lang tid før spesialistene har funnet nye metoder til hvordan man kan lure de nye algoritmene til Google.

Ditt forhold til et Google-søk

Stoler du på et Google-søk lenger? Man vet i hvertfall å ikke stole på de betalte annonsene øverst i søkeresultatene i Google. Det er faktisk fullt mulig å betale spesialister for å sørge for at du havner øverst på de ikke-betalte søkeresultatene også. Om du trenger design-tjenester, Googler du «grafisk design Oslo» og går inn på det øverste ikke-betalte resultatet og ansetter den leverandøren til å dekke dine behov? – Så enkelt er det ikke…

Søkemotoroptimalisering, som det kalles, er en måte å få besøkende til nettsiden din. Besøkende er ikke nødvendigvis kunder som du kommer til å jobbe sammen med. For en nettbutikk er det høyst relevant! For deg som ønsker å selge dine tjenester og produkter til kunder er det lite relevant.

Hva slags metoder kan du bruke?

Digital markedsføring som kommuniserer til kundene dine er nok det som kan hjelpe deg. Fortell historier, med konflikt. Skap kjennskap og bygg tillit. Bygg ut nettverket ditt. Du må ikke prøve å lure kunden din, for han gjennomskuer deg.

Slik markedsføring kan være med på å bedre søkeresultatene dine også, men ikke i nærheten så mye som en spesialist i SEO-fagfeltet får til.

Men, så spør jeg til slutt: Hva skal du med besøkende på nettsiden din egentlig? Blir de besøkende noen gang kunden din?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *