Sommeren 2017 tok jeg steget og gikk jeg ut av fast stilling som TV- og videoprodusent for å skape min egen arbeidsplass og drive firma for meg selv. Jeg startet Firkløver Film. Det manglet ikke på lidenskapen for film, ei heller på kompetansen og kreativiteten. Selv om jeg visste alt hva film kan gjøre for en bedrift, fant jeg likevel fort ut at jeg ikke utnyttet potensialet for å gi kundene mine de resultatene de faktisk trengte.

Kundene mine kom til meg på bar bakke, og «skulle bare ha en film». Det var sjeldent det lå noe mer bak, annet enn at de så at film skapte oppmerksomhet. Med en lidenskap for film, gjorde jeg mitt beste for å lage gode filmer. Men hvor var den røde tråden?

Det manglet noe helt essensielt for nesten hver eneste film jeg produserte. Det manglet klare visjoner, sterke strategier og definerte mål for kunden som en bedrift, og ikke minst markedsføringen deres.

Jeg har nå utviklet egne strategiske metoder for digital markedsføring, med bruk av flere etablerte idéer og konsepter. Disse er jeg sikker på er noen av de mest virkningsfulle metodene som finnes i dag. De er nyskapende og enkle, men fortsatt bærekraftige og i stor grad fungerende. Tjenestene som Firkløver skal levere fremover er i stor grad endret. Vi skal fortsatt produsere film, men som noe mer enn et wannabe film-produksjonsselskap. Vi skal levere de resultatene du virkelig trenger.

Målrettet markedsføring

Vi må tørre å tenke stort og satse, vi skal gjøre det vi har tro på, og vi skal bygge ut fra én sterk kjerne. Vi skal ikke se oss fornøyd med å levere det som er nytt og kult. Vi skal være nyskapende og banebrytende, men samtidig kun bruke det som er bærekraftig.
 
Med dette i bakhodet, har vi bestemt oss for å levere deg de resultatene du faktisk trenger. For vet du egentlig selv hva du trenger for å ta deg dit du vil? Målet ligger der fremme et sted, men veien for å nå det er nok ikke så tydelig. Vi har en såpass udødelig tro og lidenskap for det vi driver med at vi er sikre på at vi får det til, både for våres egen del og for kundene våres.
 
Jeg går ikke inn i markedsføring helt uten begrep eller forståelse for det jeg skal drive med. Jeg har drevet med markedsføring gjennom flere år, og utvidet min kompetanse på dette fagområdet. Jeg har fulgt med på trender, konsepter og idéer og jeg har analysert metoder og løsninger. I den delen av markedsføring som virkelig betyr noe, så handler det i hovedsak om hverdagslig psykologi: kommunikasjon og atferds-forståelse. Markedsføring handler ikke om tall og resultater. Den betydningsfulle markedsføringen handler om å bli husket og bli stolt på av kunden. Skape kjennskap og tillit. Vi skal ikke presse og plage kunden til å ta et valg nå. Vi skal sørge for at han velger deg når han er klar til å ta et valg.

2 thoughts on “Vår story

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *